Plan Dnia
Grupa Ślimaczki (12 – 18 miesiąca)
Plan dnia Maluszków dopasowywany jest do ich indywidualnych potrzeb i predyspozycji. Staramy się jednak przyzwyczajać je do naszego rozkładu:
7.00 – 8.30 „Wszyscy są , witam Was…” Przyjmowanie dzieci do żłobka
– czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych,
– indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami
– czas na realizację własnych pomysłów i fantazji
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania
– czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej
9.00 – 9.30 Śniadanie
9.30 – 10.00 „Ach śpij kochanie…” krótka drzemka na zregenerowanie organizmu
10.00 – 10.40 „Bawić się każdy może, czy to na dywanie, czy przy stole’ – zabawy edukacyjno- rozwojowe, obejmujące zajęcia plastyczne, ruchowe i muzyczne
– zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą – zabawy plastyczne,
– zabawy z elementami muzykoterapii,
– zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia
– zabawy paluszkowe, małe formy teatralne
10.40 – 11.10 „Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci fajna sprawa” Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w razie niepogody w sali)
11.15 –11.20 Przygotowanie do obiadu
– czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej
11.20 – 12.00 Obiad
12.00 – 12.10 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki
– czynności higieniczne po obiedzie – nauka mycia ząbków
– wyciszenie przed snem – czytanie bajek, słuchanie muzyki.
12.15 – 14.30 Czas na sen lub leżakowanie
14.45 – 15.00 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne
– trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej
15.00 – 15.15 Podwieczorek
15.15 – 15.45 „Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma…” Zajęcia tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci (wymiennie wg harmonogramu na poszczególne dni)
– zajęcia rytmiczne
– zajęcia językowe
– zajęcia plastyczne/techniczne
– gimnastyka korekcyjna, itp.
15.45-17.30 Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu.
– zabawy ruchowe
– zabawy w kącikach zainteresowań
– układanki
– rysowanki,
– zabawy konstrukcyjne,
– czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.
Grupa Mróweczki (18 miesiąca – 3 lat)
7.00 – 8.30 „Wszyscy są , witam Was…” Przyjmowanie dzieci do żłobka
– czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych,
– indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami
– czas na realizację własnych pomysłów i fantazji
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania
– czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej
9.00 – 9.30 Śniadanie
9.30 –10.20 „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego” – Zabawy edukacyjno-rozwojowe kształcące naturalne talenty dzieci. Realizacja planu pracy żłobka.
– zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą
– zabawy plastyczne,
– zabawy z elementami muzykoterapii,
– zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia
– zabawy paluszkowe, małe formy teatralne
10.20 – 10.30 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne
– trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej
10.40 – 11.10 „Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci fajna sprawa” Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w razie niepogody w sali)
11.10 –11.20 Przygotowanie do obiadu
– czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej
11.20 – 12.00 Obiad
12.05 – 12.30 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki
– czynności higieniczne po obiedzie, mycie ząbków oraz nauka nocnikowania
– wyciszenie przed snem – czytanie bajek, słuchanie muzyki.
12.40 – 14.40 Czas na sen lub leżakowanie
14.45 – 15.00 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne
– trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej
15.00 – 15.15 Podwieczorek
15.15 – 15.45 „Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma…” Zajęcia tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci (wymiennie wg harmonogramu na poszczególne dni)
– zajęcia rytmiczne
– zajęcia językowe
– zajęcia plastyczne/techniczne
– gimnastyka korekcyjna, itp.
15.45-17.30 Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu.
– zabawy ruchowe
– zabawy w kącikach zainteresowań
– układanki
– rysowanki,
– zabawy konstrukcyjne,
– czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.