Program

W życiu małego dziecka  proces  poznawania otaczającego świata, rozumienia go odbywa się głównie poprzez obserwację, naśladownictwo i osobiste doświadczenia. Praca z małym dzieckiem wymaga od opiekunów umiejętności maksymalnego wykorzystania naturalnego potencjału dziecka, jak również umiejętności przekazywania wiedzy, zachęcania do podejmowania wyzwań oraz podejmowania prób rozwiązywania sytuacji problemowych. Opiekunowie, aby wspomagać rozwój dziecka korzystają z różnych metod, dostosowanych do indywidualnych potrzeb dziecka, a są to m.in.:

  • elementy kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona
  • wybrane techniki relaksacyjne
  • elementy metody Ruchu Rozwijającego W. Shoerbone
  • elementy metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz
  • elementy Pedagogiki Zabawy

W żłobku wiemy, że swobodna zabawa nie jest stratą czasu. To naturalna forma aktywności każdego malucha, który poznaje wtedy najbliższe otoczenie. Swoją ciekawość, niegasnącą w pierwszych latach życia, zaspokaja wszystkimi zmysłami – patrzy, dotyka,  słucha, smakuje, wącha. Lubi obserwować, ale najbardziej – doświadczać.  Chcemy, by dzieci w naszym żłobku miały czas na swobodną zabawę. Mamy przekonanie, że pozostawienie im wolności wyboru czym, w jaki sposób i jak długo chcą się zajmować wpłynie na ich samodzielność, poczucie własnej wartości i rozbudzi twórcze myślenie. Czas zabawy również buduje również pozytywne relacje między dziećmi.

Poza tworzeniem warunków do swobodnej zabawy, każdego dnia dbamy o to, by dzieci zaciekawić i pokazać im coś nowego.

  • Organizujemy ciekawe zabawy plastyczne, w których wykorzystujemy bogactwo naturalnych materiałów, t.j. mąka, sól, woda, piasek, nietoksycznych farb. Dzieci pracują własnymi rączkami – malują, ugniatają, chlapią, mieszają.
  • Zachęcamy dzieci do manipulowania i konstruowania przy użyciu wielu rodzajów klocków, pudełek, które są dostosowane do ich wieku oraz posiadają niezbędne atesty;
  • Organizujemy liczne zabawy z wykorzystaniem muzyki zarówno klasycznej jak i z repertuaru dziecięcego. Wyrabiamy poczucie rytmu, jak również wyzwalamy radość jaka płynie z muzyki.
  • Zachęcamy dzieci do kontaktu z książką, dostarczając im wydania w twardych oprawach, o różnej fakturze i z piękną, kolorową szatą graficzną. Książka to naturalne źródło wiedzy o świecie, dlatego zapewniliśmy odpowiednie warunki (miękkie podusie, kocyki), aby z tej formy wiedzy chętnie korzystały nasze dzieci.
  • Dbamy o to, by dawać dzieciom dużo okazji do ruchu w przestronnej sali oraz na dworze. Budujemy tory przeszkód, wykorzystujemy klocki piankowe, tunele, chustę Klanzy, piłki i piłeczki, oraz materiały codziennego użytku – kartony, gazety, puste opakowania.

 

Działamy na wiele sposobów, by rozwijać dzieci intelektualnie, emocjonalnie i społecznie.